where to go in bodrum
HAKKIMIZDA BODRUMDA NEREYE GİDİLİR BODRUM OTELLERİ BODRUM MÜZESİ DERGİLERİMİZE REKLAM VERİN İLETİŞİM ANA SAYFA
Bodrumlife Sayı 21 Ekim 2011 Tüm Yazı ve Haberler
Bodrum'a Bir, bir­bu­çuk Sa­at Me­sa­fe­de­ Önem­li Tarihi Yerler
Türkiye'nin 2012 Destinasyon Stratejisi ve Türk-Yunan Turizmdeki İlişkileri
Bodrum Kilisesi Yeniden Yapılacak
Bodrum yarımadasında sonbahar
Mandalina, şžeftali, Kavun, Karpuz şžimdi kurultulmuş meyvelerden yapıln atıştırmalıklar harika
Orda Rodos var Uzakta..
İsveç sürgününün ardından Bodrum'un güneşine sığınan bir dünya şairi Özkan Mert
Yaşamını Turgutreis'te sürdüren Osman Necmi Gürmen ile bir söyleşi
Deniz mevsimi bitti. şžimdi kırlara açılma zamanı... Farilya Çiftliği
Limoon Cafe & Restaurant Lezzetleriyle Lonely Planet'in sayfaları arasına girmeyi başardı
Mavi Yol Dedikleri
Bodrum Ahşap Tekneler Yarışı'nın 23.sü Gerçekleşiyor
Türkiye'nin 2012 Destinasyon Stratejisi ve Türk-Yunan Turizmdeki İlişkileri

Bodrumlife
Bu Yazı Bodrumlife Sayı 21 Ekim 2011 tarihli dergide yayınlanmıştır.

Uluslararası Skal Dernekleri Federayonu Wow Resort Otel’de
“Türkiye'nin 2012 Destinasyon Stratejisi ve Türk-Yunan
Turizmdeki İlişkileri” konulu  toplantı düzenledi

WOW Resort Otel'de düzenlenen ve “Türkiye'nin 2012 Destinasyon Stratejisi ve Türk-Yunan Turizmdeki İlişkileri” konulu toplantıya Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Müşaviri İrfan Önal, Türkiye Skal Başkanı Deniz Anapa, Skal Bodrum Başkanı Bora Güler, Kilimli (Kalimnos) Skal Grubu Başkanı Vassilis Kapadakis, İstanköy (Kos) adasından gelen Skal üyeleri ve 100'e yakın profesyonel turizmci katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan ve Türkiye'nin tanıtımı ile ilgili bilgiler veren Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Müşaviri İrfan Önal, 37 ülkede 40 müşavirlik açtıklarını ve Türkiye'nin çok yönlü tanıtımına önem verdiklerini belirtti. Bakanlık olarak bu yıldan itibaren başta ABD, Brezilya, Avustralya ve Güney Afrika'da müşavirlik açarak, Türkiye’nin turizm değerlerini tanıtmak için atağa geçeceklerini kaydeden Önal, “Ayrıca komşumuz Yunanistan'ın başkenti Atina'da tanıtım müşavirliği açacağız. Bu arada İngiltere ve Almanya pazarlarında yaşanan düşüklükleri de gidermek için bu ülkelerde reklam ve tanıtım çalışmalarını hızlandıracağız. Bu yıl 63 ülkede 153 turizm fuarına katılarak tanıtım atağını gerçekleştirdik. Bunun yararını yılın ilk sekiz ayında gördük. Bu yıl turizm tanıtımlarına Ağustos ayı itibarıyla 106 milyon lira harcadık. Tanıtım için her yıl 2 bin yabancı medya mensubu ve 20 bine yakın turizm acentesi yetkilisi, rehber ve tur operatörünü ülkemizde ağırlıyoruz. Ayrıca denizlerimizde gezen 35 bin yat ile yapılan deniz turizmine önem verdiğimiz için tüm uluslararası deniz ve yatçılık fuarlarına önem göstermeye çalışıyoruz” dedi.

Hedef yıl sonunda
30 milyon turist

Önal, 2010’a oranla bu yılın ilk sekiz ayında gelen turist sayısında yüzde 10 artış sağlandığını belirtti. Önal, “Bu rakam ağustos ayı itibarıyla 21 milyon 700 bine ulaştı. Yıl sonuna kadar ülkemizde 30 milyon turist ağırlamayı bekliyoruz. Gelen turist sayısındaki artış turizm girdilerine de yansıyacak ve bu yıl da yaklaşık 20 milyar dolar gelir elde edeceğiz. Türkiye içinde bulunduğu bölge ve itibarıyla her an bir kriz ile karşı karşıya kalabilecek bir ülke durumunda olduğu için tanıtıma ve ülkemizin güvenliğine çok önem veriyor. Dünyanın en önemli ilk on turizm destinasyonu arasında yer alan Türkiye'nin her köşesinde yılın 365 günü turizm yapılabilecek şekilde tanıtım projelerimizi hatırlıyoruz dedi.

Alternatif turizm diyoruz ama...

2008-2009 dönemi Uluslararası Skal Dernekleri Federasyonu Başkanlığı yapan Hülya Aslantaş ise turizmde hata yapma lüksünün artık kalmadığını belirtti. Aslantaş, “Alternatif turizm zenginliğini artırırken, zamanlanmayan projeler ve yeterli tanıtımın zamanında yapılmaması sektörde sıkıntı yaratıyor. Alternatif turizm diyoruz, sanat diyoruz, ama yeterli mekan yok. Kültür festivalleri ve sanat turizminde yapılacak uluslararası etkinliklerin tarihlerinin en az bir yıl önceden bilinmesi ve uluslararası arenada duyurulması gerekir. Turizmde farklılık yaratmak istiyorsak gerekli zamanlamayı yapamazsak düzenlenen etkinliklerin amacı hedefini bulmuyor” dedi.

Bir bütün olarak düşünmek

Kilimli Skal Grubu Başkanı Vassilis Kapadakilis de, Ege Denizi’ndeki turizmi, iki ülkenin profesyonel yöneticilerinin bir bütün olarak düşünmesi gerektiğini vurguladı. Kapadakilis, “Birçok Türk turizmci dostumuz ile ortak çalışmalar yapıyoruz. Turizm sektöründe Bodrum, Kuşadası ve Marmaris ile ilişkilerimiz büyük bir hızla ilerliyor. Ancak bunlar çok lokal kalıyor. İki ülkenin bakanlıklarının destekleyeceği daha büyük projelerle Ege ve Akdeniz'de turizmde ortak paydada buluşabilir rekabetin yanısıra ortak projelerle daha iyi ekonomik çıkarlar sağlayabiliriz” dedi.



Resimler:
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Müşaviri İrfan Önal,Kilimli (Kalimnos) Skal Grubu Başkanı Vassilis Kapadakis, Hülya Aslantaş,  DMarin Marinalar Koordinatörü: Ali Bezirgan
Karşı Sayfa  Altta: Kilimli (Kalimnos) Skal Grubu Başkanı Vassilis Kapadakis
Bu sayfa üstte:
Ali Bezirgan, Deniz Anapa, Ahmet Biçer ve İrfan Önal birarada.
 


Bu konu 1205 kez izlenmiştir