where to go in bodrum
HAKKIMIZDA BODRUMDA NEREYE GİDİLİR BODRUM OTELLERİ BODRUM MÜZESİ DERGİLERİMİZE REKLAM VERİN İLETİŞİM ANA SAYFA
Bodrumlife Sayı 13 Haziran 2008 Tüm Yazı ve Haberler
Ufukta gemiler göründü
Yalıkavak koylarına Sandima tepelerinden bakan dikkayalar üzerinde bahçe yapmak
Bir tutam ot ve kent-köylü hayatlarımız!
Emlak yatırımları sürerken çevresel ve tarihsel değerleri koruyabilmek bir hayal mi ?
Artık sözcük dağarcığımıza bile giren SPA, dinlenme ve rahatlama kültürümüze dahil oldu
Bodrum: Gözde idi, halen gözde... Yarın da gözde olacak mı ?
Celep Ali'nin Devesi
Bale festivalinde gösteriler kaçmaz. 6. Uluslararası Bodrum Bale Festivali
Oda Orkestrası tamam, sıra Senfoni'de
Model uçaklar Bodrum semalarında
Rotamızı Yunan Adalarına çevirdik
Bodrum'dan İstanbul'a denizden gitmenin keyfi
Darısı tüm değirmenlerin başına
Oda Orkestrası tamam, sıra Senfoni'de


Bu Yazı Bodrumlife Sayı 13 Haziran 2008 tarihli dergide yayınlanmıştır.

Bodrum Turgutreis’li Numan Pekdemir’in yoğun çabalarıyla Bodrum’da bir oda orkestrası kuruldu. Bodrum Oda Orkestrası...

 

Kontrbas sanatçısı Numan Pekdemir, orkestradaki görevleri yanında, bürokrat olarak da çeşitli üst görevlerde bulunmuş bir Bodrumlu. Bodrum’daki pek çok sanat etkinliğinin gerçekleşmesini sağlamış ve kendini Bodrum’un bir müzik elçisi gibi görmüş... Bu konudaki en son çalışması ise içinde taşıdığı “Bodrum’a bir Senfoni Orkestrası kurma” fikrinin ilk meyvesi olan “Bodrum Oda Orkestrası”...Fikir Numan Pekdemir’in, sahiplenen ve fikrine destek veren ise Bodrum Belediyesi...

 

İşte Bodrum Oda Orkestrası’nın öyküsü:

 

Bodrum Belediyesi’nin kuruculuğunda ve ev sahipliğinde oluşturulan orkestrada ilk etapta, Kültür ve Turizm Bakanlığınca görevlendirilen sanatçılar çalışmalara başladı.     Bir kültür sanat ve tarih kenti olan Bodrum’da bir Oda Orkestrasının kurulmasının, kültür sanat hayatına önemli bir ivme kazandıracağı görüşünden hareketle, konunun Bodrum Belediyesi Meclisince de değerlendirilmesi sonucunda, Bodrum Belediyesi’nin Eylül 2007 Olağan Meclis Toplantısında, 2007/ 58 sayılı kararıyla, bu önemli kültürel çalışmanın Bodrum’a sağlayacağı yararlar da göz önüne alınarak ilgili karar oybirliğince onaylandı. İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Kontrbas Sanatçısı Numan Pekdemir, bu çalışmaları başlatmak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca geçici görevle, Bodrum Belediyesi’nde görevlendirildi.

 

Bodrum Oda Orkestrası öncelikle 15 kişilik bir yaylı çalgılar topluluğu olarak çalışmalarına başladı. Bodrum Oda Orkestrası, Bodrum Belediyesi Nurol Kültür Merkezi’nde düzenleyeceği konserler dışında bölgesel bir orkestra olması nedeniyle ülkemizin tüm bölgelerinde yapılmakta olan etkinliklerde de yer alacağı gibi, yaz ve kış ayları boyunca çeşitli konserler verecek ve öğrencilere yönelik etkinliklerle de gençlerimizin kültürel alanda gelişmelerine katkıda bulunacak.

 

Bu resmi prosedürün ardından çalışmalara başlayan Numan Pekdemir ilk olarak Devlet Sanatçısı ve Orkestra şžefi Gürer AYKAL yönetiminde yine Devlet Sanatçısı Suna KAN’ın katılımıyla bir konseri geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdi... Ücretsiz gerçekleştirilen konsere ilgi büyüktü... Merdivenlerde oturarak konseri izleyenler bile vardı...

 

Numan Pekdemir fikrini ulaştırdığı Turizm ve Kültür Bakanı Ertuğrul Günay’ın “Bugüne kadar geç bile kalmışız” özel notuyla olurunu almış orkestranın... “Amacım, bunu bir adım ileri götürüp Bodrum Senfoni Orkestrası’nın gerçekleşmesini sağlamak” diyen Numan Pekdemir,

 

Bodrum’da senfonik konserlerin yapılmasına öncülük etmiş, yapılan tüm konserleri desteklemiş, konser piyanolarını ücretsiz temin etmiş bir hizmet adamı... “Doğduğum yöreye hizmet götürmeliyim” diye çalışan başarılı bir bürokrat aynı zamanda... Mekanizmaları harekete geçirebilen, ilişkileri sağlayabilen olumlu bir yapıya sahip...

 

16 Haziran Cuma günü gerçekleştirilen ilk konserde Suna Kan’ın solist olarak katıldığı Vivaldi’nin ünlü eseri “Mevsimler’’i seslendirildi. Mozart’ın “Küçük bir gece müziği” nden ilk bölüm ve Ali Darmar’ın “Metamorphoses” isimli eseri nin yer aldığı konserde, biste “Mozart’ın Türk marşının oda orkestrasına uyarlanmış versiyonu çalındı.

 

Bodrum Belediye Başkanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleşen konser, Bodrum Belediyesi ve Kültür ve Turizm Bakanlığının işbirliği ile, Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü ve Devlet Opera ve Balesi, İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Müdürlüğü katkılarıyla gerçekleşti.

 

İlk konsere, Gümüşlük Belediyesi, İzmir Filarmoni Derneği, Mimarlar Odası Bodrum Temsilciliği, Turgutreis Mimarlık Mühendislik Bürosu, Asarlık Beach Otel, Ekin Proje İnşaat Ticaret Sanayi Ltd.şžti., G-M İnşaat şžirketi, Turgutreis Ceylan Ticaret, AEM Mimarlık Bürosu, Kılavuz Sigorta da destek verdi.

 

Bodrum Belediye Başkanı Mazlum AĞAN “Bodrum Oda Orkestrası’nın kurulmasından çok mutlu olduğunu belirterek, Bodrum’a kazandırmış olduğumuz Oda Orkestrasının, verecekleri birbirinden güzel konserlerle kentimizin kültür sanat yaşamına önemli bir ivme kazandıracağına inanıyorum. Bugüne dek, çağdaş belediyecilik hizmetlerini halkımıza ulaştırmaya özen göstererek, ulusal ve uluslararası pekçok önemli sanatçıya ve sanat olayına evsahipliği yapan Bodrum Belediyesi, bugün de çok değerli Bodrum Oda Orkestrası’nın kurulmuş olmasından dolayı büyük bir mutluluk duymaktadır” dedi.

 

İlk konserin ardından ikinci konseri vermek üzere hazırlıklara başlayan Numan Pekdemir’in 7 Temmuz’a tarihledi konserde muhtemelen ünlü piyano sanatçımız “İdil Biret” solist olrak katılacak...

 

Gürer Aykal

 

1942’de doğdu, ilk müzik derslerini bir müzik öğretmeni olan babasından alan Aykal; 1953’de Ankara Devlet Konservatuarı Keman Bölümüne girerek Necdet R. Atak’ın öğrencisi oldu. 1962’de Ahmet Adnan Saygun’dan kompozisyon dersleri aldı. Keman bölümünü bitirdikten sonra Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasına girdi. 1969’da kompozisyon derslerini tamamladığında devlet bursu ile İngiltere’de orkestra şefliğinde uzmanlaşmak üzere eğitim aldı. The Guildhall School of Music’de Andre Previn, Rudolf Swart, George Hurts gibi tanınmış şeflerle çalıştı. 1972-73 arasında İtalya’da The Santa Cecilia Orkestrası’nın şžefi Franco Ferrara ile çalıştı. Uzun yıllar Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nı yönetti ve yurtdışında gerçekleştirdiği pek çok konserde misafir orkestra şefi olarak Türkiye’yi temsil etti. 1981’de T.C. Kültür Bakanlığı’nca yapılan Devlet Sanatçıları seçiminde pek çok aday arasından seçilen on Devlet Sanatçısından biri oldu. Uzun yıllar Amerika Teksas’ta El Paso Senfoni Orkestrası’nda çalıştıktan sonra Türkiye’ye döndü. Halen Borusan Filarmoni Orkestrası’nın şefliğini yapmaktadır.

 

Suna Kan

 

21 Ekim 1936’da Adana’da doğan Suna Kan ilk keman derslerini beş yaşında babası Nuri Kan’dan aldı. Daha sonra keman derslerine Walter Gehardt, Gilbert Back, İzzet Nezihi Albayrak ve Liko Amar ile devam etti. 9 yaşında verdiği ilk konserinde Mozart’ın 5. Konçertosunu ve Viotti’nin 22. Keman Konçertolarını seslendirdi. 1948’de isimlerine çıkarılan özel bir yasa ile (İdil Biret-Suna Kan Yasası) müzik eğitimini Fransa’da sürdürdü. Paris Konservatuarı’nda Gabriel Bouillon’un öğrencisi olan Suna Kan, 1952 yılında konservatuarı birincilikle bitirdi. 1954’te Cenevre Konkuru’nda birincilik madalyası aldı. 1955’te Viotti Yarışmalarında birincilik, 1956’da Münih Yarışmasında ikincilik, 1957’de Margueite Lang_Jacques Thibaud Uluslararası Yarışmasında beşincilik kazandı. Yurda döndükten sonra Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası solist sanatçılığına atandı. İcracı olarak yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirdiği pek çok konserde Türkiye’yi temsil etti. Başta Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası ile olmak üzere diğer orkestralarla turnelere çıktı, evrensel müziğin tanınması ve yaygınlaşması için çalışmalar yaptı. “Devlet Sanatçısı” unvanını taşıyan Suna Kan, Türk bestecilerinin keman yapıtlarının ilk seslendirilişlerini ve Beethoven ve Brahms ‘ın bütün keman sonatlarını yorumlamıştır.

 

Numan Pekdemir

 

1951 yılında Bodrum - Turgutreis’de doğdu. 1968 yılında İzmir Devlet Konservatuvarı Kontrbas Bölümü’ne Curt WalIner'in öğrencisi olarak girdi. 1972 yılında Ankara Devlet Konservatuvarı’na geçti. 1976 yılında iki sınıf atlayarak Heinz Fromme'nin sınıfından çok iyi derece ile mezun oldu. Aynı yıl yeni açılan İzmir Devlet Senfoni Orkestrasında kontrbas sanatçısı olarak göreve başladı. 1986 yılında İzmir Devlet Senfoni Orkestrasının Müdür Yardımcılığına, 1987 yılında da orkestranın müdürlüğüne seçildi. 2000 yılında ise yeni oluşan Antalya Devlet Senfoni Orkestrası müdürlüğüne sanatçı-müdür olarak atandı. Uzun yıllar Uluslararası İzmir Festivali’nin çalışmalarında bulunmuş, sanat koordinatörlüğü ve genel sanat yönetmenliği yapmıştır.

 

Numan Pekdemir 2004 Mayıs ayından 2007 Haziran ayına kadar T.C Kültür ve Turizm   Bakanlığı Güzel Sanatlar   Genel Müdür Yardımcılığı   görevinde bulunmuştur.

 

Bu tarihten itibaren tekrar İzmir Devlet Senfoni Orkestrası sanatçılığına dönmüştür Halen geçici görevli olarak görevlendirildiği Bodrum Belediyesinde Bodrum Oda Orkestrası çalışmalarını yürütmektedir.

 

Konserden notlar:

 

Bölüm aralarındaki ısrarlı alkışlar üzerine şžef Gürer Aykal: “Eserin tamamı bitene kadar bekleyelim, sabırsız olmayalım” uyarısıyla özellikle yeni klasik müzik izleyicilerine de bir hatırlatma yaptı... â??Heyecanlı bir orkestranın ilk konseriydi...

 

Ali Darmar’ın Metamorfoz’lar isimli 8 dakikalık son derece ağır eserinin başta çalınması ilk konser için, özellikle ilk kez klasik müzik konserine gelenler olduğu düşünülerek, araya alınabilirdi...

 

Numan Pekdemir’in: “Işıklar söndükten sonra boş yerlere oturunuz” uyarısı ve “bundan sonra konserlerimiz mutlaka zamanında başlayacak” uyarıları güzel ve umutlandırıcıydı.

 

Tüm klasik müzik konserlerinde olduğu gibi gece konserlerinde çocukların getirilmemesi geleneğinin artık Bodrum’da da başlaması gerekir. Bu konserde en kritik bir zamanda bir kız çocuğunun pet şişesini çıtırdatması hoş değildi...

 

Sahnede sanatçılara çiçek verilmesinin zamanlaması Bodrum’da hep yanlış yapılıyor. Bu konserde özellikle Suna Kan bis yapılarak sahneye çağırıldı... Tam bis parçasını çalacakken eline çiçek tutuşturuldu ve seramoniyegeçildi... Suna Kan gibi bir uluslararası sanatçıdan bir parça daha dinlemek şansını böylece kaçırmış olduk ki sanatçılar kendi maharetlerini en iyi gösterecekleri parçaları hep bislerde çalarlar. Keza aynı şekilde Oda Orkestrası da bir Gürer Aykal’la bis yapamadı... Çiçek verme işini kim ayarlayacaksa bu tür konser inceliklerine de dikkat etmeli...


Bu konu 1278 kez izlenmiştir