where to go in bodrum
HAKKIMIZDA BODRUMDA NEREYE GİDİLİR BODRUM OTELLERİ BODRUM MÜZESİ DERGİLERİMİZE REKLAM VERİN İLETİŞİM ANA SAYFA
Bodrumlife Sayı 05 Nisan 2006 Tüm Yazı ve Haberler
Kim bu öncü ve savaşçı Karyalılar?
Caretta'ların kurtarıcısı Kaptan June'un Bodrumlulara Mesajı
Öykü: Bir Var Bir Yok Sözün bittiği bir an geldi...
Kadının Güç Sembolü Güner Kuban
Dostlar Tiyatrosu ile Tiyatro Keyfi
Yaşamı Yeni ve Öznel Süreçlere Dönüştürebilme Çabası İçinde Olan Bir Grafik Sanatçısı:Erol Turgut
Sanatçı Ender Güzey'in ilham kaynağı bu kez Bodrum
Bodrum'un En Eski Özel Radyosu Eko FM Frekans Aynı.. Yayın Farklı...
Satranç Bir Yana Dersler Bir YanaYa Gelecek? Can Ertan ve annesi Anette Ertan ile Söyleşi
Öğretici ve Dinlendirici Özel Bir Yaşam Alanı BOTANİK BAHÇESİ
Bodrum HÇ¢kimi, Türkiye'de insan, kadın ve hÇ¢kim olmak..
Bodrum'da Bir Cuma Pazarı
Bodrum'un Sonu Yaklaşan Süsleri Yel Değirmenleri
Bodrum'a Serenad
Türk Kızları Atlantik'te 315 Tekneye Meydan Okudu
Dostlar Tiyatrosu ile Tiyatro Keyfi


Bu Yazı Bodrumlife Sayı 05 Nisan 2006 tarihli dergide yayınlanmıştır.

Dostlar Tiyatrosu ile Tiyatro Keyfi

Genco Erkal ve Dostlar Tiyatrosu, yeni oyunu ‘Aymazoğlu ile Kundakçılar' ile İzmir Turnesi öncesinde Bodrumlu tiyatro severlerle buluştu               

Bodrum Marmara Koleji bünyesindeki Halikarnassos Kültür Merkezi, Dostlar Tiyatrosu'nu ağırladı...

 

 

Bodrum Marmara Koleji bünyesindeki Halikarnassos Kültür Merkezi, Dostlar Tiyatrosu'nu ağırladı. "Aymazoğlu ile Kundakçılar" oyununa ev sahipliği yapan HKM'yi dolduran tiyatro izleyicileri, Genco Erkal'ın hem yönettiği hem de başrolünün üstlendiği oyunu ayakta alkışladılar. Oyunu salonu dolduran 250 civarındaki seyirci izledi.

 

 

 

Max Frisch'in oyununu ülkemizin güncel sorunlarına göre yerelleştiren Genco Erkal, yaklaştığını düşündüğü tehlikeleri başarılı bir karamizah ile yorumlayarak uyarlamış. Oyunun metni ile yakın tarihimiz arasındaki bağlardan yararlanarak halkımızın bugün içinde bulunduğu'aymazlığı'ğa alabildiğince yüklenen, son derece güncel ve bugünün Türkiye'sini anlatan oyun aynı zamanda günümüz toplumunu kendisi ile yüzleşmeye, gerçeği görmeye ve anlamaya davet ediyor.

 

 

 

Aymazoğlu ile Kundakçılar'da tasarım Claude Leon, müzikler Tolga Çebi, dramaturji ise Zehra İpşiroğlu tarafından gerçekleştirilmiş. Oyuncu kadrosu ise Genco Erkal, Meral Çetinkaya, Erdem Akakçe, Metin Coşkun, Tilbe Salim ve Beyti Engin gibi tiyatro sanatına emek vermiş isimlerden oluşuyordu.

 

 

 

Oyunun dramaturgu Zehra İpşiroğlu şunları söylemiş:

 

 

 

“ Aymazoğlu kim?

 

 

 

Kundakçılar'da sıradan vatandaş Aymazoğlu'nun (Biedermann) ansızın kapısını çalıp içeri sızan şiddetin durdurulamaz yükselişi anlatılır. şžiddet, deprem gibi insanın önüne kolay kolay geçemeyeceği doğal bir olgu mu, yoksa onu çağıran ve yaşatan insanın kendisi mi? Aziz Nesin'in ‘Ah Biz Eşekler' masalında kurdun geldiğini ve kendisini yiyeceğini gördüğü halde ‘İnşallah kurt değidir; yok canım niye kurt olsun, herhalde kurt değildir' diye kendini avutan eşek gibi, Aymazoğlu da onu göz göre göre tehdit eden tehlikeyi görmezden gelir. Kim bu Aymazoğlu, gözü nasıl böylesine bağlanmış? Bir aptal, bir korkak mı, yoksa 'bana dokunmayan yılan bin yaşasın' hesabı mı yapmakta? Nedir onu Kundakçılar'a karşı koymaya alıkoyan güç? Oyunun yazarı Frisch, bir yazısında Aymazoğlu'nun ikiyüzlülüğüne dikkati çeker, çünkü o iyi bir insan olmadığı halde, iyiymiş gibi görünmek ister; yalnızca başkalarını değil, kendini de kandırır, Kundakçılar'a kucak açmakla da vicdanını rahatlatır. Böylece kendi tuzağını kendi hazırlar. Frisch Hitler Almanyası'nı düşünerek yazdığı bu oyunda faşizmin önüne geçilmez tırmanışının nedenini sıradan vatandaşın aymazlığında görür. Sıradan vatandaş kötü vicdanı, pısırıklığı, korkaklığı, ikiyüzlülüğü, umursamazlığıyla faşizme neredeyse kucak açmıştır. Bu açıdan faşizmin yükselişinin birinci sorumlusu odur. Kara güldürü biçiminde gelişen oyun, aymazlık sorununu Aymazoğlu'nun kişiliğinde odaklaştırıyor. Aymazoğlu her yerde, her zaman rastlayabileceğimiz herkestir.

 

 

 

Yıllardır bu oyunun yaşadığımız ortam ve koşullara nasıl uyarlanabileceği üzerinde düşünen, metni durup durup yeniden eline alıp okuyan Genco Erkal'ın, sonunda bu oyunu sahnelemeye ve oynamaya bugün karar vermiş olması rastlantı değil.”

 


Bu konu 1120 kez izlenmiştir